LOGO

Het YUNE merk maakt enkel gebruik van een beeldmerk. In vele gevallen wordt het beeldmerk indirect al ondersteund door de naam, die in het desbetreffende medium zichtbaar is. Denk aan de naam naast de profielfoto op Instagram of de URL onderaan een poster.

Beeldmerk

Where science and creativity meet

Het YUNE beeldmerk vindt haar fundering in de samenkomst van ‘science’ en ‘creativity’, waarbij het ‘science’ vlak en het ‘creativity’ vlak over elkaar heen schuiven om samen het YUNE initiaal te vormen. De sweetspot van het beeldmerk vind je in het midden, waar ook de kleuren samenkomen en één geheel vormen.

Varianten

01. Default beeldmerk

Het default YUNE woordmerk is voorzien van het kleurverloop en wordt gebruikt op een donkerblauwe achtergrond. Daar waar mogelijk dient deze variant van het beeldmerk te worden gebruikt.

02. Beeldmerk op witte achtergrond

Mocht een donkerblauwe achtergrond niet mogelijk zijn, dan dient de zwarte variant van het beeldmerk te worden gebruikt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan documenten die geprint worden op wit papier of aan het gebruik van het beeldmerk in software van derden. Hier is totale controle over kleur vaak niet mogelijk.

03. Beeldmerk over afbeelding

Wordt het beeldmerk gebruikt over een afbeelding, dan dient de witte variant van het beeldmerk te worden gebruikt. Gebruik het beeldmerk niet op afbeeldingen en foto’s die van zichzelf erg druk zijn. Combineer de twee alleen wanneer de foto of afbeelding rustig genoeg is om dit toe te staan.

Gebruik

01. Ademruimte

Het YUNE beeldmerk werkt het beste wanneer het de ruimte heeft om te ademen. Het dient zo weinig mogelijk te worden omgeven wordt door andere elementen zoals ‘tekst’, ‘drukke fotografie’, ‘Call to Actions’, etc. Omarm witruimte en streef naar een clean, minimaal en premium geheel.

02. Minimale grootte

Zorg er te allen tijde voor dat het beeldmerk minstens 50px breed is, om gebrek aan zichtbaarheid te voorkomen.

Dont's

Onderstaand, een aantal voorbeelden van hoe het beeldmerk niet dient te worden gebruikt.

01. Vermijd alternatief kleurgebruik

Introduceer geen nieuwe kleuren voor het beeldmerk, maar houd je aan de bovenstaande kleurstellingen.

02. Vermijd alternatieve lockups

Combineer het beeldmerk niet met een woordmerk om tot een nieuwe, lockup te komen.

03. Vermijd disproportionele transformatie

Als je het beeldmerk schaalt, schaal het dan altijd proportioneel!

04. Vermijd rotatie

Het beeldmerk is niet ontworpen om geroteerd te worden en dit is ook niet nodig.

05. Gebruik het beeldmerk niet binnen drukke fotografie

Dit elimineert namelijk het 'clean' gevoel dat we willen overbrengen.

06. Vermijd het gebruik van effecten

Het logo is niet ontworpen om te worden gepaard met schaduwen, glows, etc.

In gebruik